zaterdag 18 november 2017

1. Geloven is ...

Geloven is...

Dit zette ik op facebook met er onder of mijn vrienden de stippellijntjes wilden invullen.        
En daar komen dan mooie dingen uit.



Geloven is... met enige vertwijfeling en verwondering: 'zeker weten'..., Zeker weten dat Hij bij je is, komen tot Jezus Christus. Steeds weer, Een zaak of idee waarvan het realiteitsgehalte niet valt vast te stellen of te bewijzen voor waar aannemen, vertrouwen, leven, liefhebben, vast vertrouwen, Alles wat hierboven staat en in verwondering leven over Zijn Schepping, een gave van God, niet altijd eenvoudig, hoop, Liefde delen met de mensen in je omgeving( de beste evangelisatie truc).

Zelf wil ik ook wat op de stippellijntjes zetten.  Geloven is alles wat God je geeft, wat je nodig hebt.


Vandaag zet ik op de stippellijntjes...

Geloven is geen werk

Wat is nu geloven? En dan bedoel ik geloven in Jezus Christus. 
Hoe doe je dat?
Hard te gaan werken, je uiterste best gaan doen om zo goed mogelijk te zijn? Goed voor andere mensen te zijn. Je netjes te gedragen? Altijd netjes gekleed te zijn? Kortom iemand te zijn, waar niets op aan te merken valt? Uiterlijk? 
Nee.
En nog eens nee, daar zit het hem niet in.
Dat is geen geloof.
Veel mensen denken, dat als ze naar de kerk of een gemeente gaan elke zondag en ze iedereen netjes behandelen, dat ze dan christenen zijn. Maar nee, dat maakt je geen christen.
Dan ben je hoogstens een kerkganger.
Wat dan? Hoe kom je dan tot geloof?
Zit dat dan niet in de werken?
Nee, het zit niet in de werken. 
De werken vloeien namelijk uit het geloof voort en niet andersom.

Geloof is een gave van God.

Een gift dus, die je krijgt van God.
O ja, dus maar met de armen over elkaar zitten wachten.
Als ik geloof krijg, dan heb ik geluk, krijg ik het niet, dan heb ik pech, want dan heb ik het niet gekregen van God.
Zo is het ook niet. 

Stel je open voor God en vraag! Hij zegt het Zelf in Zijn Woord Zoekt en gij zult vinden, Klopt en gij zult opengedaan worden. 
God houdt van je en wil niets liever dat je in Hem gelooft en Zijn kind mag worden door Zijn  genade.
Jezus Christus is niet voor niets naar deze wereld gekomen om te lijden en te sterven voor onze zonden. 
We mogen dan ook onze zonden eerlijk belijden voor Hem. Hij zal je niet weigeren. Jezus Christus armen konden niet wijder uitstaan aan het kruis om jou binnen te sluiten.                  
Maar na Zijn opstanding en hemelvaart leeft Hij om voor jou te bidden.

'Ik zeg u, dat er alzo blijdschap zal zijn in de hemel over één zondaar, die zich  bekeert, meer dan over negen en negentig rechtvaardigen, die de bekering niet van node hebben. Lukas 15 : 7