zondag 15 juli 2018

In de woestijn

In de woestijn Zif


David was hier in de woestijn van Juda, de woestijn Zif.
Hij zoekt God in de dageraad. Heel vroeg in de morgen.
Doen wij dit ook?





David zoekt God, zijn God. Hij mag weten, dat hij van Hem is, dat blijft.
Maar tegelijkertijd voelt hij zich eenzaam en verlaten, in een staat van beproeving en gebrek, van onvastheid en omzwervingen. Hij weet niet wat hij moet doen.
Daarom zoekt hij God en begint te bidden: 'O God! Gij zijt mijn God! ik zoek U in de dageraad; mijn ziel dorst naar U; mijn vlees verlangt naar U, in een land, dor en mat, zonder water.' Psalm 63 : 2 
David verlangt zo naar Gods nabijheid. Hij verlangt Gods sterkte en Zijn eer te zien, zoals hij God in de tabernakel zag. Zijn ziel dorst naar God.

Het zoeken van God

Hoe is het bij jou en mij?
Zoeken wij God?
Of bevinden wij in een periode net als David in de woestijn van het leven.
Vol van moeite en zorgen en pijn.
En verlangen we terug naar een tijd dat het anders was.
Toen we Gods nabijheid en liefde zo mochten ervaren.
Wat doen we dan?
David was gewend om 's morgens God te zoeken.
Ook nu doet hij dat. 
En dan legt hij zijn beproeving voor God. Hij roept het als het ware uit naar God vanuit het diepste van zijn ziel.
Eén kan Hem horen, Eén kan Hem helpen en dat is Hij, zijn God.
Doen we dat ook?







Je mag altijd komen, altijd alle zorgen, moeiten en pijn bij Hem brengen.
Hij hoort jouw gebeden en wil je helpen.
Hij wil je bijstaan in alles. 
Hij tilt je er bovenuit.
Soms moet je door dingen heen.
Maar Hij wil steeds nieuwe kracht geven.
Verwacht het maar van Hem, Jezus Christus.
Hij weet wat moeiten zijn, Hij weet wat pijn is.
Hij nam alle zonden pijn op Zich aan het kruis om voor jou en mij een weg te banen tot God.
Want God ziet geen zonden door de vingers, daar is Hij te heilig voor en te rechtvaardig.
Daarom is Zijn Eniggeboren Zoon Jezus Christus op deze aarde gekomen om voor jou en mij deze zonden te dragen. Hij stierf de kruisdood. Maar op de derde dag stond Hij weer op.  De dood had niet het laatste woord voor Jezus Christus. Hij leeft in de hemel, want Hij 
ging 40 dagen na Zijn opstanding naar de hemel. 

De weg is vrij om tot Hem te gaan. Hij vraagt een gebroken hart. Je mag met al je schuld naar Hem toegaan. Hoe groot je schuld, je zonden ook zijn, Hij wil ze vergeven.












De omslag

En wat gebeurt er nu met David?
Er is een omslag.
Hij blijft niet in deze nood.
Nee, hij wordt er helemaal bovenuit getild.
Hoe? 
Dat doet God.
En daar hoop ik met Gods hulp de volgende keer over te schrijven.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten