zondag 8 november 2020

Zie, Ik kom haastig

Zie Ik kom haastig; zalig is hij, die de woorden van de profetie van dit boek bewaart. Openbaring 22 : 7

Telkens horen we het weer in Gods Woord, dat Jezus spoedig komt. Ook Jakobus b.v. zegt: 'De komst des Heeren is nabij.' (5 : 8) Maar de Heere blijft nog weg, maar wanneer we naar de tekenen kijken, die in Gods Woord beschreven zijn, dan kan het niet lang meer duren.




Je zult misschien zeggen: Ja, maar Jezus zei dat toen al. Maar voor ons menselijk denken is 2000 jaar lang, maar God rekent met eeuwigheden en bij Hem zijn duizend jaar als één dag.

De woorden van de profetie in Openbaring zijn die van Jezus. Hij sprak: 'Indien iemand mijn woord bewaard heeft, hij zal de dood niet zien in eeuwigheid.' Johannes 8 : 51

Zalig is hij, elke ware gelovige, die het woord van de Heere Jezus bewaart.  Het woord, dat Hij gegeven heeft, dat moeten we niet alleen ontvangen, maar bewaren. Niet alleen hebben, maar houden. Wat wil dat nu zeggen? Gods Woorden bewaren is niet de Bijbel in de kast leggen en het daar houden en zeggen zo wij bewaren Gods Woord.                                                                  Nee, Gods woorden bewaren doe je in je hart en in je geheugen. Maar ook in onze liefde. Het zo bewaren, dat wij het in niets geweld aandoen, of er in strijd mee wandelen. En dat betekent, dat je elke dag met Gods Woord bezig bent, het leest en het overdenkt en toepast in je handel en wandel. 




En de woorden van de profetie van dit boek bewaren, bewaar je ook in je hart en je geheugen. Hou je aan Gods Woord. Laat je niet in de war brengen door wat andere mensen denken te moeten profeteren. Daarom is het ook zo belangrijk, dat we de Bijbel goed kennen. Dat we kennis hebben. Niet alleen in ons hoofd, maar ook in ons hart, zodat we niet met alle wind van leer meewaaien.

En wanneer je dat doet, mag je ook zien hoe de wederkomst naderbij komt. Je merkt het omdat je de tekenen van de tijden ziet. De profetieën worden vervuld, die lang geleden zijn uitgesproken. Het is net als bij een bevalling, waarbij je ziet dat een vrouw op het punt staat te bevallen. De weeën komen sneller, steeds sneller achter elkaar, tot dat het moment daar is.




Zalig is hij of zij, die de woorden van de profetie van dit boek (van Openbaring, van het Nieuwe Testament, van heel de Bijbel) bewaart. Eeuwig leven, voor altijd bij God mogen zijn! Wat een uitzicht! 

Ben jij er klaar voor? Verwacht jij Hem ook? Het duurt niet lang meer...



                                    

6 opmerkingen:

  1. Het kan nog lang of kort duren, de kans is er dat wij het niet meer mee gaan maken. Maar moeten dus wel klaar staan. Van mij mag het morgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heerlijk, liever vandaag nog Here, want de wereld smacht naar u, en ik ook

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank jullie wel voor jullie reactie. Ik denk niet dat het zo lang meer duurt. Ik kijk er ook erg naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, ik kijk vol verlangen naar Hem uit, mijn leven is alles behalve makkelijk, en misschien is dat wel een zegen.Het maakt dat ik naar zijn komst verlang. En naar hem uitkijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat heeft zijn voordelen. Je blijft afhankelijk en dichtbij Hem en verlangt naar Zijn komst om voor altijd bij Hem te zijn!

      Verwijderen
  5. Ja zeker! Ik wacht op Hem en zie uit....

    BeantwoordenVerwijderen