zaterdag 21 december 2019

Mijn vrede geef Ik u

Vrede laat Ik u, Mijn vrede geef Ik u; niet gelijkerwijs de wereld hem geeft, geef Ik hem u.  Johannes 14 : 27a 

Een engel kwam bij de herders in het veld en vertelde dat heden de Zaligmaker was geboren, welke is de Christus, de Heere, in de stad Davids. En hij zei: dit zal u het teken zijn; gij zult het Kindeke vinden in doeken gewonden, liggende in de kribbe.Gelijk was er met de engel een menigte van hemelse heerlegers. Ze prezen God met de woorden: Ere zij God in de hoogste hemelen en vrede op aarde, in de mensen een welbehagen.



Ook hier vrede. Vrede gekoppeld aan de Middelaar, het staat er niet los van. 
Vrede kunnen we alleen ervaren door genade. Verzoend met Hem, Jezus Christus, verlost van onze zonden, door Zijn sterven aan het kruis. Zijn opstanding uit de dood. Zijn werking in ons hart door de Heilige Geest. Hij roept, Hij klopt. Geven wij antwoord? Doen wij open?
Als Hij Die ons liefheeft toegelaten wordt in ons hart, dan schijnt Hij met Zijn licht in ons hart. En dan gaan we steeds meer ontdekken, wat niet naar Zijn wil is. 

Er moeten dingen opgeruimd worden. Er moet schoongemaakt worden. En deels moeten we dat ook daadwerkelijk doen, maar er zijn ook gedachten en woorden en daden die gedacht, gezegd en gedaan zijn, die niet meer terug te pakken zijn. Daar kunnen we ons zelf niet van zuiveren. We kunnen nog zo hard gaan werken, maar dat zal ons niet baten. 


We kunnen nog zo netjes gaan leven, dat mensen zeggen, zo die is echt bekeerd. Maar als ons hart niet gereinigd wordt van alle zonden, dan zijn we niet bekeerd. Dan zal er geen vrede komen in ons hart. Want Hij kan niet met zonden samenleven.

Hij wil ons reinigen van alle zonden.
Schaam je je voor je zonden? Durf je er niet mee te komen voor God?
Ben je bang voor God?
Je hoeft niet bang te zijn voor God om hiermee te komen. Jezus Christus is juist gekomen op deze aarde om te zoeken en zalig te maken, wat verloren was.
Je kent vast het verhaal wel van het verloren schaap. De herder gaat net zolang zoeken totdat hij het schaap gevonden heeft. Het schaap is gewond, maar wat doet de herder? Hij draagt het op zijn schouders terug naar huis. En zo is Jezus, de Goede Herder.
Hij wil jouw zondige en gewonde hart schoonwassen met Zijn bloed, dat reinigt van alle zonden en jouw gewonde hart helen. Hij giet er Zijn liefde, blijdschap en vrede in. 




Weet je, je zoekt misschien al lang, maar je weet niet echt naar wat. Je vult het op met van alles en nog wat. Er is een onrust van binnen, een soort leegte wat niet gevuld raakt. En je blijft maar zoeken en je blijft je maar bezig houden met van alles en nog wat. Maar het is niet zo moeilijk om die rust te vinden en die vrede. Je kunt het alleen in God vinden!
Zo eenvoudig? Ja, zo eenvoudig.
Vrede laat Ik u, Mijn vrede geef Ik u, niet zoals de wereld het geeft, o nee, dat is leeg, hol.
Echte vrede is er alleen in God.
Ken jij die vrede? Dan mag je een kind van God zijn.
Ken je die vrede niet? Maar wil je het graag hebben, wil je graag tot God komen?

Bid dan maar mee:
'Jezus, ik open de deur van mijn hart en mijn leven voor U.
Ik nodig U uit om binnen te komen en mijn hart tot Uw huis te maken.
Dank U dat U de prijs van mijn zonden heeft betaald aan het kruis.
Ik erken U als mijn persoonlijke Heere en Redder. Ik wil vanaf vandaag voor U leven
en U steeds beter leren kennen. Dank U Jezus, dat U mij vrede wil geven in mijn hart in Jezus Naam. Amen.






2 opmerkingen:

  1. Dank je wel Nelly, voor het schrhijven over Zijn sjalom. Zijn vrede.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Graag gedaan Aritha, Gods nabijheid toegewenst ook voor de komende dagen.

    BeantwoordenVerwijderen